מה זה פודקאסט

ממ.. שאלה מצויינת.

פודקאסט זו סוג-של תכנית רדיו, שניתן וכדאי להקשיב לה מתי שאתם רוצים ומחליטים, ולא מתי שהיא משודרת. מעין VOD רק של תכניות רדיו.

פודקאסט חדש ישחרר בדרך כלל פרקים חדשים מדי שבוע או שבועיים, אבל מרגע ששוחררו לאוויר העולם, הם שם לתמיד. המשמעות היא שאפשר להירשם ולהקשיב לפודקאסטים גם באיחור אופנתי. לפודקאסט לא איכפת, הוא אפילו ישמח. כך, גם פודקאסטים ששוחררו לעולם לפני שנה, שנתיים או יותר, מקבלים מאזינים חדשים בכל רגע נתון. כל אחד מהמאזינים האלו מתווספים ל”קהילת” המאזינים של הפודקאסט, למרות שכל אחד נמצא בשלב אחר בהאזנה. קצת כמו אנשים שרואים משחקי הכס באיחור ונמצאים עכשיו בעונה שלוש.

אין חובה כמובן להקשיב לכל פרקיו של פודקאסט, אתם לגמרי מוזמנים ללקט את הפרקים שמעניינים אתכם ולהקשיב רק להם, לדלג על פרקים משעממים, וכיוב’.

מתי מקשיבים?

מתי שרוצים, אבל בעיקר בזמן הפנוי שלכם, בין לבין. באוטו למשל – במקום לשמוע עוד פעם גלצ, פודקאסטים זו דרך נפלאה להעביר את הנסיעה. אתם גם נהנים וגם לומדים כל מיני דברים על הדרך. הכי טוב גם וגם.

איך מקשיבים?

כמעט לכל פודקאסט יש אתר שמאפשר כמובן להקליק על הנגן ולשמוע, אבל פודקאסטים כדאי לצרוך דרך אפליקציית פודקאסטים ייעודית בסמארטפון שלכם. היא מאפשרת לכם להירשם כ”מנויים” (Subscribers) של הפודקאסט, ולקבל עדכונים בדחיפה (Push) בכל פעם שפרק חדש עולה לאויר. באפליקציות אפשר בדרך כלל גם לדרג פודקאסטים, למצוא חדשים, ובאופן כללי לנהל את רשימות ההאזנה שלכם לשבוע קרוב. וברגע שמתנסים, קשה לעזוב את זה.

אז מהן האפליקציות המועדפות?

 למשתמשי אייפון מומלץ פשוט להשתמש באפליקציה הייעודית שמגיעה עם מערכת ההפעלה iOS ונקראת, כמה מפתיע, “פודקאסטים” (או podcasts אם שפת המערכת שלכם היא אנגלית).

היכנסו לאפליקציה באייפון שלכם, חפשו “סוגרים פינות”, לחצו Subscribe, וזהו – אתם מנויים לפודקאסט שלנו. הידד!